Behandling av hörselskadade patienter

Jag håller för tillfället på att söka information om hur sjukhuspersonal
skall kommunicera på ett successfullt vis och fann då en artikel som
kan läsas på denna sida:

http://www.patient.co.uk/doctor/Dealing-with-Hearing-Impaired-Patients.htm

Artikeln är framställd i United Kingdom och den har gjorts på basis av de
hörselskadades tycken och åsikter om hur läkare och annan personal bemött
dem när de hörselskadade patienterna ska beställa tid till sjukhuset eller är
inne hos doktorn o.s.v.

Jag tyckte det var rätt intressant, och tänk vad det kan vara lika. För personligen
tycker jag att det är ungefär på samma vis här i Finland. Jag tror att vi kunde även
använda oss av denna artikel, som exempel, och visa den åt t.ex. sjukhuspersonal
som då eventuellt kunde ta till sig. Det finns inkluderat i artikeln även råd om hur
man skall bemöta en hörselskadad patient. Väldigt läsvärd!

OBS! artikeln är på engelska





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0